דרופשיפינג באיביי כשיטת מסחר VS חנות בשופיפיי

כאשר אנחנו רוצים להקים עסק אינטרנטי בשיטת הדרופשיפינג נוכל לבחור במגוון אפשרויות, ובמאמר הזה אסקור 2 אפשרויות עיקריות ומוכרות. לפני שאסקור את האפשרויות אני רוצה לציין שההבדלים המהותיים בין הפלטפורמות שאסקור הם  בין פלטפורמות שעליהן נצטרך לשלם(בצורה עקיפה או ישירה)ולפלטפורמות שבהן אין לנו תשלומים בכלל. 

נתחיל במסחר באיביי, הפלטפורמה האהובה עלי ביותר. היא אהובה עלי בעיקר כי אין דמי מנוי חודשיים, לא צריכים לייצר מלאי כי אנחנו עובדים בשיטת הדרופשיפינג, אין צורך להשקיע כסף על פרסום מאחר ואיביי היא מרקטפלייס ענק של מליוני קונים שנכנסים מידי יום ומחפשים מוצרים באתר, ולא צריך להתמחות בהורדת acos (מונח מתחום הפרסום ad cost o sales) מאחר ואיביי אחראים על התועה לאתר שלהם. כלומר 0 השקעה על מלאי ועל פרסום, וכל מה שנשאר לנו לעשות זה למכור ולשלם לאיביי את העמלה שלה, שכמובן נגלום במחיר המוצר ועומדת לרוב על 10 אחוזים. זה הכל. 

נמשיך במסחר בשופיפיי. כאשר אני חושב על למכור בשופיפיי(פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט) אני צריך לקחת בחשבון שאחרי שהקמתי את האתר שלי, ולא משנה כמה אני חושב שהוא יפה ומוצלח, נשאר הנושא החשוב ביותר. להביא אנשים לאתר הזה.. אם באיביי הקונים מגיעים לחנות שלנו כי הם נכנסים לאיביי, בשופיפיי אנחנו צריכים לפרסם בתקציבים די גדולים בשביל שמישהו יראה את המוצר שלנו, וזה הפתח המסוכן ביותר להוצאת עשרות אלפי שקלים שירדו לטמיון. חשבו רגע בעצמכם, כמה פרסומות ראיתם בפייסבוק? חמשת אלפים? עשרת אלפים? ועכשיו נסו להיזכר.. מתי פעם אחרונה שקניתם משהו בפייסבוק-כנראה שממש מזמן או שבכלל לא קניתם, כך או כך זה בוודאי לא פרופורציונאלי למספר הפרסומות שצפיתן בהם. חשבו על זה שכל פרסומת כזאת שצפיתם בה ולא רכשתם, מישהו מימן אותה(ואתכם…) ולכן אם לא קניתם-הוא הפסיד כסף. אבל יש גם יתרונות באתר עצמאי. אין לך כמעט עמלות, אתה יכול להעלות מה שבא לך בלי לחשוש שהפלטפורמה תסיר לך מוצר, לא יכולים לסגור לך חנות, ואכן אלה יתרונות חשובים, אבל האם הם יותר חשובים מהסיכון הכלכלי שאנחנו לוקחים בהקמת חנות כזאת? 

אז מה מתאים לכם איביי או שופיפיי? תלוי רק בכם.

רוצים לשמוע עוד על מסחר באיביי ולעשות את זה כמו המקצוענים? יצירת קשר פה.

השארת פרטים

יאללה בוא נתחיל למכור באיביי !
Scan the code